אפריל 23, 2020

אסטרטגיית יציאה OUT, תוכנית עבודה IN


הדבר החשוב ביותר בחזרה לשגרה החדשה הוא יצירת המשכיות, יציבות וביטחון בקרב הלקוחות

המשק חוזר בהדרגה לפעילות ויהיו הרבה שינויים ומכיוונים שונים. אף אחד לא באמת יודע איך בדיוק הכול יתנהל. אפשר להעריך, אבל לא יותר מזה. זוכרים איך בתחילת המשבר כולם “הפכו לימונים ללימונדה” והסבירו כמה שהקורונה היא הזדמנות? אז זהו, שלרובנו הקורונה זו התמודדות. וכן, לעתים התמודדות היא הזדמנות, אבל לא להיפך.

אסטרטגיית יציאה OUT, תוכנית עבודה לביצוע IN!
הדבר החשוב ביותר לכל עסק הוא לא לבנות אסטרטגיות יציאה, לאתר בידול ויתרון יחסי או ליצור מיתוג מחדש; הדבר החשוב ביותר בחזרה לשגרה החדשה זה להצליח לייצר המשכיות, יציבות ולהטמיע תחושת ביטחון בקרב קהל הלקוחות. המשמעות היא שביטחון הופך לערך עליון. ביטחון לעובדים, ביטחון ללקוחות וביטחון לספקים ולשותפים.
ולכן הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבנות תוכנית עבודה חדשה לביצוע למחצית השנייה של 2020.

תוכנית העבודה החדשה תהיה בהכרח שונה מהתוכנית המקורית, מותאמת למורכבות החדשה שנוצרה בשוק, כזאת שבראש ובראשונה תביא בחשבון:

  • שמירה על בסיס הלקוחות כיעד מרכזי – תוכנית ממוקדת שימור. כל עסק צריך לעשות הכול על מנת לחזור במהירות ולתת ללקוחות הבסיס שוב את המוצרים ואת השירותים בבטחון וברמה הכי גבוהה שאפשר (כן, גם על חשבון ירידה ברווחיות).
  • בחינת התייעלות פנימית, גמישות ומהירות תגובה – לדוגמא; קיצור דרך למתן תשובות ללקוחות (שירות בוואטסאפ למי שעדיין לא הטמיע כזה),שירות מהיר אחראי ומדויק, תמחור גמיש, שליחת הצעות מחיר עם תנאי תשלום נוחים ועוד.
  • מהלכים חדשים שייצרו ביטחון אצל הלקוחות בכל מה שקשור לקורונה ולהיגיינה – לדוגמה: אספקת מוצרים במארזים סגורים ואטומים, הצבת ערכת היגיינה בכל נקודת שירות והקפדה על נוהלי ביטחון בריאותי. זה נשמע טריוויאלי, אבל חשוב לתקשר את זה ולשדר ללקוחות שאנחנו עושים הכול בשביל לשמור על בריאותם ומאפשרים להם לחזור ולקבל שירות.תוכנית העבודה החדשה חייבת להתחשב בשינויים שחלו בעקבות המשבר בכל הרבדים: מוצרים ושירותים, לקוחות, עובדים, ספקים, דרכי הפצה ועוד.כמו כן יש עסקים שיצטרכו להמציא את עצמם מחדש בהיבטים של פיתוח עסקי ולא רק בהיבטים שיווקיים. זאת כדי להתמודד עם הגבלות חדשות וחששות של לקוחות (מאירועי ספורט, דרך מוזיאונים, כנסים ואירועים ועד לטיפולים קוסמטיים).המשמעות העיקרית הנגשה קלה מהירה והגעה עד בית הלקוח ( מבדיקות רופאים במעבדה ניידת ועד למסעדות שפותחות food truck ומגיעות עד לשכונות בימים קבועים)

    יעד לתוכנית restart מלאה  1/6/2020  .
    חשוב שהתוכנית ה-retstart תהיה חדה וברורה (גם אם לא הכול סגור וידוע), ותנוהל בשקיפות כדי שגם העובדים ירגישו ביטחון. וצריך לבנות אותה מהר, כדי להיות מוכנים לפעולה מלאה במחצית השנייה של 2020.

עבור העסק שלי ועבור הלקוחות שלי תהליך הכנת תוכנית העבודה החדשה כבר החל. ממליץ לכם גם.

בונוס : אנו בעידן חדש. שבו תפקידם של מותגים זה להיות אמפתיים במיוחד. רמת הרגישות של כולנו גבוהה ולכן כל מנהל מותג צריך לחשוב ברגישות איך הפעילות שלו אמפתית ללקוחות שלו וכן גם על חשבון ריווחיות. אנשים לא ישכחו לכם שירות מתסכל וקר בתקופה זו. לכן – תנו מכל הלב.